Το απαράμιλλο ενδιαφέρον και η αγάπη για τον τόπο μας, έδωσε το έναυσμα της δημιουργίας αυτής της μικρής σελίδας στο διαδίκτυο. Σκοπός της προσπάθειάς μας αυτής είναι:
· Να καλύψουμε την ανάγκη ενημέρωσης των απανταχού Πολυρραχιωτών
· Να παροτρύνουμε τις νεότερες γενιές να γνωρίσουν τις ρίζες τους και να αγαπήσουν τη γενέτειρα των προγόνων τους.
· Να προβάλουμε και να αναδείξουμε τις ομορφιές του τόπου μας.
Καλή ξενάγηση!

Παρασκευή 3 Ιουνίου 2016

Αποκεντρωμένη Διοίκηση Ηπείρου - Δυτικής Μακεδονίας: Αναφορικά με την εκτεταμένη προσβολή του πρίνου και της δρυός στην περιοχή της Δ.Κ. Αιανής και του Τ.Κ. Χρωμίου, Δήμου Σερβίων - Βελβεντού της Π.Ε. Κοζάνης

Αναφορικά με το θέμα που έχει ανακύψει το τελευταίο χρονικό διάστημα και αφορά την εκτεταμένη προσβολή του πρίνου και της δρυός στην περιοχή της Δ.Κ. Αιανής και του Τ.Κ. Χρωμίου, Δήμου Σερβίων - Βελβεντού της Π.Ε. Κοζάνης, ενημερώνουμε ότι οι αρμόδιες Υπηρεσίες της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Ηπείρου - Δυτικής Μακεδονίας (Δασαρχείο Κοζάνης), απέστειλαν άμεσα προς εξέταση δείγματα του εντόμου προς το εργαστήριο του Ινστιτούτου Δασικών Ερευνών της Θεσσαλονίκης.
Από τα αποτελέσματα των αναλύσεων προέκυψε ότι : 
- Η εκτεταμένη προσβολή του πρίνου και της δρυός στην περιοχή της Δ.Κ. Αιανής και του Τ.Κ. Χρωμίου, Δήμου Σερβίων - Βελβεντού της Π.Ε. Κοζάνης, οφείλεται στο πολυφάγο έντομο Lymantria dispar. Το λεπιδόπτερο αυτό εμφανίζει περιοδικές πληθυσμιακές εξάρσεις ανά σχετικά σταθερά χρονικά διαστήματα (7-10 χρόνια), και προφανώς φέτος ο πληθυσμός του βρίσκεται σε μια τέτοια επιδημική κατάσταση, καθώς παρόμοια συμπτώματα αναφέρονται και σε άλλες περιοχές της Ελλάδας, Την περίοδο αυτή, οι προνύμφες του είδους τρέφονται με τα φύλλα πολλών διαφορετικών πλατύφυλλων ειδών, ανάμεσα στα οποία συγκαταλέγονται και τα προαναφερθέντα είδη.
- Σύμφωνα με το πόρισμα των εργαστηριακών εξετάσεων του Ινστιτούτου Δασικών Ερευνών της Θεσσαλονίκης, στην παρούσα χρονική στιγμή, η βιολογική εξέλιξη του εντόμου βρίσκεται στο στάδιο της προνύμφης, (το οποίο αναμένεται να ολοκληρωθεί μέσα στις επόμενες εβδομάδες, οπότε και οι νεαρές προνύμφες θα νυμφωθούν) και δεν είναι δυνατή η καταπολέμηση του είδους, καθώς στο παρόν στάδιο η επέμβαση δεν θα έχει κανένα απολύτως αποτέλεσμα.

- Σε κάθε περίπτωση η ζημιά που έχει προκληθεί θα αποκατασταθεί γρήγορα, διότι αφενός μεν πρόκειται για φυτικά είδη που ανακάμπτουν γρήγορα από παρόμοιες προσβολές, αφετέρου δε βρισκόμαστε στην μέση της βλαστητικής περιόδου.
Πηγή: ai-vres

Κυριακή 15 Μαΐου 2016

Καλή επιτυχία στις Πανελλήνιες εξετάσεις!!!

Ο Μορφωτικός Πολιτιστικός Σύλλογος Πολυρράχου
Εύχεται σε όλους τους μαθητές και τις μαθήτριες που ξεκινούν σήμερα Δευτέρα 16 Μαΐου, το δικό τους αγώνα των Πανελληνίων εξετάσεων, να φέρουν σε πέρας  την τόσο σημαντική προσπάθειά τους προκειμένου να πετύχουν στις σχολές που επιθυμούν και να επισφραγίσουν το ξεκίνημα μιας νέας πορείας στη ζωή τους.

Από το Διοικητικό Συμβούλιο του Συλλόγου

Κυριακή 27 Μαρτίου 2016

Γιατί τρώμε μπακαλιάρο την 25η Μαρτίου;

Tην 25η Μαρτίου, ανήμερα της διπλής εορτής, του Ευαγγελισμού της Θεοτόκου και της επετείου της Εθνικής Εορτής, καταλύεται η νηστεία της Σαρακοστής.


Το έθιμο μάλιστα καλεί στο οικογενειακό τραπέζι την 25η Μαρτίου να προσφέρεται μπακαλιάρος συνοδεία σκορδαλιάς. Σε ποιες , όμως, άλλες περιπτώσεις καταλύεται η νηστεία της Σαρακοστής

Η Μεγάλη Τεσσαρακοστή είναι η παλαιότερη και πιο αυστηρή χρονική περίοδος νηστείας για την ορθόδοξη εκκλησία. Στην έναρξη της καθιέρωσης της, περί τον 4ο αιώνα μ.Χ., προβλεπόταν μάλιστα κατά τα μοναχικά πρότυπα ξηροφαγία, με τους πιστούς να τρώνε μόνο μια φορά την ημέρα κι αυτή μετά τις 3 το μεσημέρι.

Μέσα στην περίοδο της Τεσσαρακοστής η νηστεία καταλύεται, διαφοροποιείται δηλαδή, τρεις φορές, δίνοντας μια ευκαιρία στους πιστούς για ενδυνάμωση μιας και η νηστεία αυτή είναι η πιο αυστηρή.

Η πρώτη από αυτές τις εξαιρέσεις είναι ανήμερα της εορτής του Ευαγγελισμού της Θεοτόκου, όπως έχει καθιερωθεί η 25η Μαρτίου. Πρόκειται για μια χαρμόσυνη εορτή μέσα στην περίοδο του πένθους της Σαρακοστής και επειδή είναι θεομητορική εορτή, αφιερωμένη στην Παναγία και ως εκ τούτου ιδιαίτερα σημαντική, καταλύονται το ψάρι, το έλαιο και ο οίνος.

Όσον αφορά τη δεύτερη ημέρα διαφοροποίησης της νηστείας, αυτή είναι η Κυριακή των Βαΐων, η οποία είναι Δεσποτική εορτή, αφιερωμένη δηλαδή στον επίγειο βίο του Ιησού, οπότε οι πιστοί καταναλώνουν και πάλι ψάρι, λάδι και κρασί.

Κατάλυση του λαδιού γίνεται και τη Μεγάλη Πέμπτη, εις ανάμνηση της παραδόσεως του μυστηρίου της Θείας Ευχαριστίας από τον Ιησού Χριστό. Μάλιστα, τη Μεγάλη Πέμπτη τελείται και η Θεία Λειτουργία του Μεγάλου Βασιλείου, η οποία τελείται μόλις 10 φορές το χρόνο.

Το έθιμο του μπακαλιάρου

Τρίτη 8 Μαρτίου 2016

Πρόγραμμα εκδηλώσεων ΑΠΟΚΡΙΑΣ στο Πολύρραχο!!!

Ο Μορφωτικός Πολιτιστικός Σύλλογος Πολυρράχου οργανώνει και φέτος στο Πολύρραχο τις εκδηλώσεις της Αποκριάς 2016, το πρόγραμμα έχει ως εξής: 

ΚΥΡΙΑΚΗ- 13 ΜΑΡΤΙΟΥ
19:30  Άναμμα Φανού στο χώρο του σχολείου  

ΚΑΘΑΡΗ ΔΕΥΤΕΡΑ - 14 ΜΑΡΤΙΟΥ
10:00 -Προσφορά παραδοσιακής φασολάδας, στην πλατεία του χωριού, 
συνοδευόμενη με διάφορα νηστίσιμα, τσίπουρο, κρασί.
            
- Θα ακολουθήσει το πέταγμα χαρταετού στην τοποθεσία "ΚΑΨΑΛΑ"

Δεν πρέπει να λήψει κανείς από το Αποκριάτικο Πολυρραχιώτικο ξεφάντωμα!!!!! 

Εκ του Δ.Σ. του Συλλόγου

Τετάρτη 2 Μαρτίου 2016

Τσικνοπέμπτη: Τι γιορτάζουμε και γιατί τσικνίζουμε

Η Τσικνοπέμπτη είναι η πιο ξεχωριστή ημέρα της δεύτερης εβδομάδας του Τριωδίου (που είναι γνωστή και ως «Κρεατινή»), κατά την οποία, σύμφωνα με το έθιμο, στα σπίτια ψήνουν κρέας στη σχάρα, γεμίζοντας τον αέρα με τη μυρωδιά της «τσίκνας».
Η προέλευση αυτού του παράξενου εθίμου χάνεται στα βάθη του χρόνου, ωστόσο φαίνεται να συνδέεται με τις βακχικές γιορτές των αρχαίων Ελλήνων και Ρωμαίων, που θεωρούσαν το φαγοπότι και το γλέντι ιεροτελεστία για την καλή ευφορία της γης την άνοιξη.
AdTech Ad
Επίσης η Τσικνοπέμπτη αποτελεί, ουσιαστικά, την απαρχή των εκδηλώσεων για την Αποκριά, αφού την επόμενη εβδομάδα ακολουθούν το Καρναβάλι και η Καθαρά Δευτέρα.
Η ημέρα της Πέμπτης επιλέχθηκε, σύμφωνα με την ορθόδοξη παράδοση, διότι η Τετάρτη και η Παρασκευή είναι σημαντικές ημέρες νηστείας.